Anda Sahabat Saya Yang Terhebat

Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Friday, March 2, 2012

kerjaya dan keluarga

 pekerjaan utama :GURU
pekerjaan di rumah : BONDA dan ISTERI

jadi aku ada 3 pekerjaan buat masa ini
hahaha

tahun lepas aku rasa komitmen aku terhadap kerjaya adalah DISASTER!
wai wai?
sebab aku punya performance adalah sangat teruk
serius
kerja banyak tertangguh
bab bab filing aku adalah fail
memang huru hara giler okay

dengan nak membawa perut
dengan emosi aku panassss aje bila tengok bebudak
serius tahun lepas memang bebudak memang gerun sama aku
pantang salah sikit
mulut puaka mula berdentum
hahaha
habis kena maki ko
akibatnya hadiah hari guru aku hanya dapat 5
hahahaha

orang cakap
"biasala,pembawakan budak"
haha

nasib baik la anak aku emir zhafran adalah budak baik
cuma
cuma
cuma
suaranya aja macam komando terlatih
part nie memang dia mewarisi aku
bak kata kawan kawan aku
"suara aku macam ada healer kat anak tekak"
hahahahaha

sekarang kan
aku kan dah selim
hahahaha
so aku punya kegarangan tue kan
turun serta merta
dah tak boleh nak jadi garang
tapi part suara memang tak dapat disangkal lagi
3 bangunan masih boleh dengar dengan jelas suara aku
hahahaha

cukup cukup
bukan itu yang aku nak ceritakan
ceritanya di sini adalah
tahun ini aku bebetul berajam nak kerja dengan sangat bersungguh sungguh
omputih cakap
ALL OUT gitu
haha
selagi tulang aku belom mengalami ostereoperosis
selagi itu akan ku korbankan diri untuk kerja yang sememangnya aku minat sejak kecil

so sekarang hari hari aku akan pastikan aku balik lewat
aku kena list kan apa yang kena buat
so aku lebih fokus dengan apa yang aku buat
hasilnya..memang kerja aku sekarang banyak yang siap berbanding tahun lepas
dan juga ajam aku tahun ini
nak melonjakkan result PMR
doakan aku okay

menjadi bonda + isteri + guru adalah paling mencabar
kat sekolah memang dikelilingi dengan kerja yang amat banyak
sapa yang jadi cikgu memang akan tahu bertapa banyak nya kerja insan pendidik ini
haha
even aku sebok aku kena konsisten untuk memerah susu buat si debab itu
itu pun sekarang production susu aku memang dah slow
tapi ku gagahi juga untuk mengepam
selagi susu ada
selagi itu aku akan bagi

bila dah habis sekolah
ambik zhafran dan pulang di rumah
selalunya aku akan sampai rumah dalam pukul 5
then mengemas rumah
keluarga isi barangan dalam peti ais sebab nak masak
then melayan zhafran
nenenkan dia
on computer kejap
itu pun kalo sempat
sambil sambil basuh baju atau sapu lantai
then tengok tengok jam dah pukul 6 30

kejutkan zhafran
kasi dia makan
kasi dia mandi
aku pulak mandi
bersilat pulak di dapur
tunggu baba pulang
makan bersama sama

baba main main kejap dengan zhafran
bonda makan pil
muahahaha
bonda basuh botol botol stok ebm zhafran
keluarkan ebm untuk esok
iron baju untuk baba dan bonda
barulahhh dapat melepaskan lelah
memang super hectic life aku sekarang
tapi disebabkan aku dah berumur 27 tahun kan
maka kena lah bertindak seperti mak mak
atau wanita besi yang hebat
hahahah

pepagi pulak aku akan make sure
baba akan tukarkan baju dan CD zhafran
angkat barang barang zhafran dan beg kerja bonda masuk dalam kereta
letakkan zhafran dalam car seat
salam baba
kiss baba
then cauuu ke sekolah

penat bukan?
aku rasa kalo korang baca pun korang akan rasa penat
inikan pulak aku yang mengalaminya
ini baru beranak sorang
lagi 2 orang akan menyusul
tapi lambat lagi ya tuan tuan puan puan sekalian
hahahah

sekian,laporan aku yang bizi
hahahaha


Isteri Incik Fahmi =p

No comments: