Anda Sahabat Saya Yang Terhebat

Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, December 19, 2010

saling melengkapi

Aku adalah manusia yang gila gila
suka ketawa terbahak bahak
otak pun kadang kadang mereng
suka gelak kalo benda itu sangat pelik

ingatkan aku sorang aja
rupanya laki aku pun sama naik

so memang betul lah
jodoh atau perancangan Allah adalah yang terbaik buat manusia seluruh alam

suami adalah pelengkap aku
dan aku juga begitu

hidup selepas berumahtangga adalah awesome
kalau dulu hayun jer nak pergi mane mane
tapi sekarang adalah dengan ijin suami
dan suami adalah driver aku
sebabnya selepas kawen aku adalah jarang untuk drive kereta sendiri

nak ke kedai dekat aja dengan rumah
tidak dikasinya
mesti pergi jugak dengan dia walau macam mana sekalipun
^_^

dah lama aku tak bergaduh
rasa complete gila hidup bila suami sentiasa berada di sisi walau susah dan senang
dalam keadaan aku yang down ketika ditimpa masalah
dia akan berada sentiasa di sisi
walaupun mamat tue tak gheti nak kasi semangat lebih lebih
sebabnya aku lebih bersemangat badan dari dia
hahaha

sepanjang aku kawen selama enam bulan ini
hanya beberapa kali aja bergaduh weih
tak ada pasal untuk aku cari gaduh
sebab suami tak banyak karenah
hoho

betul
tempah enam tahun perkenalan
membuatkan kami saling mengenali

kalau dulu time bercinta
masyallah bergaduh sokmo
tetapi hidup selepas kawen
kami jadi macam kawan baik yang sukar untuk dipisahkan
di mana ada aku
di situ ada dia
syukur kepada Allah kerana mempertemukan aku dengan suami yang sebaik ini

harap harap kasih sayang ini akan berkekalan sampai bila bila
aku terlalu sayangkan ikatan suci ini
suami aku adalah penyenang kehidupan aku

susah bersama
senang lagi bersama sama

banyak yang kami pelajari selepas berkahwin
dan baru aku tau bahawa perkahwinan ini terlalu indah
sangat indah

kalau dulu sebelum kawen
ramai yang sekat supaya aku tidak berkahwin di usia muda
muda ka?
habis nak tunggu sampai aku umur berapa?
tetapi berkat restu dan izin mak ayah
aku pekak kan telinga
manusia nie macam macam
dengki dengan percaturan hidup aku

dulu masa aku susah ada kau tolong aku?
ada kau hulur seratus dua buat aku
nak cari makan nauzubillah punya susah
tetapi bila aku nak kawen
kau menyibuk tak kasi aku kawen?
kau sapa??
biawak?
hahahaha

begitulah kehidupan aku selepas enam bulan bergelar isteri
banyak benda baru yang aku pelajari hari hari
aku harap aku akan menjadi insan luar biasa dan menjadi yang terbaik buat suami
insyallah

adik adik yang masih bersekolah
yang tengah mencari identiti diri
tengah mencari cinta
tinggalkan dulu kisah cinta monyet anda
yakinlah bahawa setiap manusia di muka bumi ini
Allah ciptakan pasangan masing masing
utamakan pelajaran
utamakan ibu bapa

pelajaran is the priority in ur life
cinta itu hanya mainan perasaan yang mengkhayalkan
cinta selepas berkahwin adalah NIKMAT yang Allah ciptakan buat suami isteri yang halal dan sah ikatannya

renung renungkan
dan selamat pagi
hahaha


Isteri Incik Fahmi =p

No comments: