Anda Sahabat Saya Yang Terhebat

Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Monday, November 15, 2010

daku kesepian

 holla!
aku sekarang tengah meroyan sensorang di rumah yang ada 3 bilik
toleh kanan tadak orang
toleh kiri pun tadak orang
laki aku pergi exam uols
so dari balik sekolah sampaiiiilah sekarang
daku keseorangan

nak hilangkan kebosanan aku memasak
ko nak tau aku suka gila babas sekarang dengan ikan cencaru sumbat sambal
hoh~
terangkat kau
aku tak mo ikan cencaru yang dimasak di kedai
sebab rasa tak sama uols ngan resepi daku
hahaha

resepi aku simple dimple mimple
begini puan puan

cili merah 3 batang
cili padi 5 atau 6 batang
seulas bawang kecik
2 ulas bawang putih
sedikit belachan
halia setengah inci sahaja
limau kasturi sebijik

ko tumbuk kasi gegarrrr
sampai lumat
then ko belah dada ikan
eh silap
belakang ikan
ko belah dua kalo nak lagi umphhhh
then ko sumbat sambal tadi dalam ikan
siap sedia untuk digoreng
jangan plak ko tak letak kunyit dan garam kat ikan tue

dah angkat makan dengan nasi panas panas bersama kicap
perghhhh
terbaek!

sekian

 Isteri Incik Fahmi =p

1 comment:

Kupu2 said...

waa..dah terliur ni.nak balik masak jgk la hari ni.hehe