Anda Sahabat Saya Yang Terhebat

Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, August 5, 2010

menu hari ini

sementara nak tunggu sinetron Alissa bermula
aku update dulu yuk
masakan atau menu pada hari ini
haha
menjadik hokay
sangat menjadik

semalam aku pergi pasar malam
cadangkan kat habibi
beli daging dan tulang
dah lama kot kami laki bini tak makan daging
di mydin nun mana ada
ke aku yang tak nampak hah?
ntah la..
beli daging semalam seploh hengget
nie gara gara aku terbaca blog orang la
buat sup tulang
terliur beb

maka
rebus punya rebus
sampailah 3 jam ok
haha
punya la vudus
aku mana penah masak daging sebelum nie
kalau di rumah
keting~
hidangan dah siap di depan mata
ketong~
habis licin aku telan

jadiknya semalam aku kol mak aku
"mama,macam mana nak buat sup tulang?"
dijawabnya
"letak kentang...bla..bla bla...halia...semua sumua lah"
aku pulak
"dah letak semua dah,na rebus 3 jam dah nie"
Gulppppp
mak aku membebel tak hengat
dia cakap setengah jam sahaja
bukan 3 jam
cissss
anak bertuah
haha
aku mana gheti beb

so hari nie
bangun bangun panaskan sup
then..buat pulak daging blackpaper
maveles ko tau
aku yang makan banyak
laki aku 3 senduk nasi ajer

kadang kadang konpius jugak
aku nie selera utagha
laki aku selera pantai timur
so macam
ahlamak..susah jugak nak memasak
tapi setakat nie
laki aku telan je semua
bila aku tanya
"sedap tak bang?"
jawabnya
"buleh la.."
lapan ploh kali tanya
sembilan ploh jawapan yang sama
cait~


 sup tulang aku yang terbaek.hahaha..pinggan dan sudu adalah dihadiakan oleh orang
daging blackpaper

jemput makan semua
wahai rakan tualan
sinetron aku dah setart
tata

Isteri Incik Fahmi =p

4 comments:

w.a.n.n.o.r.f.a.d.z.l.i.n.a said...

Makcik...daging blackpeppper tu mcm sodap ohh..terliur gue..boleh mintak resipi?? *blink blink kedip mata laju-laju*

ShalinzZ85 said...

wan:sila p beli perencah megi yang ada tulis blackpepper..then tumis bawang ngan serai letak air sket,maka terjadilah ia..haha.very easy

NisS^ImmEr said...

shalin, share la resipi byk2 kat sini. bleh dpt idea nk masak bln posa nnt hehe

Mia-Ina said...

sodapnya..kte pn nk memasak la lagi nanti..