Anda Sahabat Saya Yang Terhebat

Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Friday, July 30, 2010

main masak masak

baru baru nie
laki aku mengidam
bukan main dia
aku lom mengandung
dia plak mengidam
cait~

tekak dia rasa nak makan rendang ayam
perghh
gila ganas
aku mana gheti nak masak rendang
masak simple simple
buleh la
itu pun kadang kadang sedap
kadang kadang idak
haha

so
petang bile ntah
lauk dalam freeze dah habis
meroyan lah aku
ape aku nak masak
then petang tue jugak menggelupur pergi mydin
tempat biasa somi isteri bersoping
haha
jangan ko tak tau
murah gilor engkau harga di sana
haha

so beli lah ayam sekor
dan aku terjumpa.....

 bila terjumpa pes nie
shuka lah aku
sebab senang kerja aku
dah laki nak makan rendang kan

so....

 dalam instruction tue dia suruh aku tumis aje pes dengan minyak
aku rasa macam tak best
so
aku tumbuk bawang merah + bawang putih + cili besar dan halia serta serai
aku tumis sekali ngan kulit kayu manis serta jintan manis
dia punya bau...
perghhh sampai ke rumah jiran jiran aku
aku tipu
haha
aku letak santan sikit serta ubi kentang
sebab laki aku suka kentang
maka....
terhasil lah ia


jemput makan semua
haha
senang dan cepat jugak bila guna pes segera nie kan?
aku baru tau
ya hampun...

 Isteri Incik Fahmi =p

7 comments:

Rose said...

wahhh bravo la shalin rendang tuuu...
hang sebut mydin teringat aku time kita p mydin 2 org zaman matric dulu... aku beria tamau p orang ramai skali sampai depan pintu mydin aku yang terjah dulu.... hehehe poyo je kannn. wahahahahahah

ShalinzZ85 said...

cek ros:wahahhaha..aku masih ingat..hang kata mydin itu adalah jakarta..hahaha..sbb ramai gila gila indon di situ..sekali hang yang beli cermin di mydin..aku nan ado beli apa apa..wei,hang ada blog ka?cewahhh..hebat

fikaryna said...

x kisah la camane lauk 2 nak terjadi..segera ker..tradisional ker..yg pntg jadi dan sedap..hehe..

amira zakiah said...

wahhh senang jew.main campak2 then trs ciap

アイ マ ン said...

bule plak meroyan...
nampak sedap la.kirim kat 2 abu bakar sket leh?hehe

ShalinzZ85 said...

ryna:a'aah..campak je..pastue masak dengan kasih sayang..mesti menjadi.hehe

amira:a'aah..campak pastue anggap lah kite nie macam chef,konpom menjadik.hehe

aiman:buleh aje nak kirim,tapi sape nak datang ambik?hehe

Rose said...

hahaha ada la dulu pastu delete pastu aku bosan aku tulih la jugak wakakakakakak sengai kan...
wahh hepi aih skang berseri2
nnt aku nk ajak mashi p melaka la kacau hanggggggggggggggg