Anda Sahabat Saya Yang Terhebat

Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, July 1, 2010

life after kahwen

kata orang orang tua
"sedangkan lidah lagi tergeget,inikan pula suami isteri"
aku berfalsampah dulu

kalau dulu hidup aku
hayunnnn je memana nak pegi
balik malam
sapa nak kesah
asal bohsan melilau di soping complex
asal bohsan lagi keje part time

TETAPI
life sudah berubah
pergi mana mana
pakaian suami aku utamakan
dendolo suami aku main sebattt je ape nak pakai
tapi sekarang
setiap helaian t shirt aku iron
lepas mandi sembur body spray
pakai perfume
pakai krim muka
pakai jeli kuatkan rambut
memang terbaekkk!!!
hidup sang suami sudah teratur
sapa yang hepi?
aku jugakkk yang hepi sebab sedappp je mata memandang suamiku
eceh!
haha

makanan pulak
aku kan dok dengan mertua
(buat sementara waktu je la)
ada masa aku masak
ada masak biras aku masak
so keja aku adalah
masak serta makan
makan sehingga kenyang
maka badanku umpama belon panas yang sipi sipi nak pecah
kedabommmm
(ayat over)
kih kih kih

tapi serius
baju aku dah 4 helai tak muat
salah sapa?
aku lah jugakkk
sbb sape suruh makan tanpa henti
=p

sang suami pulak
dari kering melidi
ala ala osmen kering
dah jadi gagah perkasa
sebab hapo?
dah naik 2 kilo beb~
dua kiloooo
cubaan yang terbaekkkk!
syabas buat aku sebab berjaya menggemukkan suami aku
owhh~tak lupa jugakkk
menaikkan berat badan aku sama

hal anak?
heh~
aku kan...
ada satu fobia...
serius fobia
aku bukan tak mo anak
tapi aku nie jenis geli geleman
bila tang organ organ dalaman
perghh~
makan dalam beb
ada juga sang suami memerihalkan tentang anak dengan kadar segera
tapi sang isteri fobia
apakah???

aku ada jengok2 jugak tentang website mengandung
beranak
bila aku baca
dan terus membaca
dan tentiba membayangkan diri aku
sumpah ketaqqqqq teruih
nahhh!!!
terkeluar bahasa kedah

camner ah wei korang menghadapi saat saat ditermengandungkan?
sumpah aku takuit!
ngeriiii...

camner ah korang dapat tau korang dah kena buatan sang suami?
buatan tue maksudnya mengandung lol
hehe
eiiii...aku takuit la weih!

lepas nie sang suami dah nak masuk belajar
aku pulak tak tau posting bila
so..
aku amek keputusan
tak mo berpisah ngan sang suami
maka...
aku hayun mencicit ikut dia
so..baru hegeh hegeh nak cari rumah sewa
dalam minggu nie

so..rutin aku akan jadi suri rumah
weekend plak aku kerja
kerja dah ada
so..expenses lain mertua aku loan kan dulu
loan tanpa kadar bunga ok
harus lah aku lompat lompat keriangan
tima kasih ma~
eceh

so hidup kami lepas nie
tak der maknanya kais pagi makan pagi
tak der nak kais kais
harus berjimat
untuk masa depan yang lebih cemerlang
kerja part time itu hanya untuk beli barangan dapur
dan berjoli sikit sikit
(menipu saja berjoli tue)
hehe

alhamdulillah
sapa sapa yang dah kawen
pasti rasa yang rejeki murah
tang mana pun anda duduk
harus ada aje rejeki tue
itulah yang dinamakan nikmat perkahwinan
yang penting doa kepada Allah
semoga ikatan ini kekal sampai bila bila
amin...amin...amiinn..

selepas kawen
rasa jugak yang banyak perubahan yang berlaku
bukan tang perut sahaja makin mencanak naik
tapi...
how to balance ur family
both sides ok!
kalau ada terasa kecil hati atau ape ape
kena berfikiran positif
harus!
aku nie sensitip gak
tapi aku kuatkan iman
ecehh
kemain ko eh puan shalin
kena kuatkan hati la
sbb nak hidupppp lamaaaaa lagi ok
insyallah la kan
kalau Allah tak tarik nikmat hidup

doa aku
semoga kita semua diberi kekuatan iman yang kental
dan dimurahkan rezeki
dan juga...hidup tenang tanpa gangguan lain
insyallah

renung renungkan dan selamat beramal

tima kasih kerna sudi membaca bebelan aku.ahaks

Isteri Incik Fahmi =p

4 comments:

Mia-Ina said...

semoga dirahmati selalu rumahtangga ini.amin

my note said...

semoga perjalanan hidup shalin di permudahkan amin

~ thalhazlin ~ said...

:) how sweet!

fikaryna said...

sama2 kasih..moga pelayaran rumahtangga menuju jalan bahagia walau sekali sekala mmg ada lidah yg tergigit..huhu..