Anda Sahabat Saya Yang Terhebat

Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, September 7, 2013

persiapan memasuki rumah baru

nak masuk rumah baru bukan mudah okay
bukan mudah
bukan hanya pegi amek kunci dan terus masuk
no no no
apa yang perlu anda semua ada adalah duit
sebab ko kene pasang grille
ko kene buat wiring
ko kene cat (optional)
dan banyak lagi

aku memang awal awal lagi memang bajet 50 k untuk habiskan dan lontarkan kos nak renovate rumah
tapi percayalah nanti ko akan overbudget
sebabnya
las las tu lah nak pasang besi gantung baju
last last tu lah nak sambung wire TNB
dan las las tu jugak itu tak cukup ini tak cukup
dan total kos renovate rumah kecik aku ni adalah hampir mencecah RM 70 k
tak percaya?
ko try lah beli rumah
hahahaha

bagi aku kalau 70 k tu memang boleh settle hutang kereta persona buruk aku tu
pastu boleh p europe jalang jalang
hahaha
tapi rumah is a prirority
sebab apa
sebab kami laki bini mempunyai minat dan taste yang sama
dalam mendekorate rumah
itu yang bajet melampau lampau

kejap nak autogate
kejap nak alarm
kejap nak cat kaler kaler
kejap nak wallpaper
kejap nak lampu ala ala hotel patploh bintang
hasilnya habis duit
hahahaha

tak pe lah
yang penting keselesaaan itu penting
yang nak duduk adalah kami
so bile rumah cantik baru syok
cewah
hahaha


satu lagi kalau nak renovate rumah
ko memang kene survey itu ini itu ini
masa ko akan habis banyak untuk rumah
aku kengkadang terpaksa kuar kejap dari sekolah
pecut kereta untuk smp ke rumah sebab orang nak hantar quotation
laki aku nun jauh tempat bekerja dari rumah
mangsanya adalah aku sebab dekat nau sekolah ngan rumah
hanya 5 menet
5 menet okay!
haha

dalam pada kami berhati hati kami juga ditipu okay
ko jangan ingat aku yang cerewet nak mampos ni tak kene tipu
ya kena tipu dan kami mengalami kerugian hampir 2 ribu
sedih tapi nak buat camna
salah aku juga sebab terlalu percayakan orang
atau terlalu gelojoh confirmkan
tapi kepada korang yg nak renovate rumah
survey bebetul kontraktor
jangan ko hentam keromo ambik kontraktor kampung
kang jadi cam aku
nak murah punya pasai
melayang dua reboooooo
suppose duit tu dah boleh beli katil king aku yang besar
siap bertatahkan berlian putih bersinar sinar menerangi kamar tidurku yang romantik itu
tapi apakan daya
sob sob sob

sesambil survey kontraktor.orang wiring sesambil tu ko dah boleh stat beli kipas lipas
water heater
ekon
tibi
steamer iron (ni aku yang gedik) at last haremmmm tak pakai pun.dok atas lemari baju.haha
beli lampu
segala mak nenek lagi lah yang ko rasa ianya sangat diperlukan untuk rumah baru korang nanti
total cost untuk semua barang2 ni ada dalam 4000 kot


yang ni aku yang gedik
siap bergolek golek dalam kedai rekues kat laki nakkkk gak yang ni
hahaha.ok aku tipu.aku tak bergolek tapi menggoda laki sebab bak dapor yang ala ala orang kaya atau ala ala artis
maklumlah cita cita dulu nak jadi artis tapi kena rejek sbb sora cam katak puru
ok aku dah over.hahahaha
aku beli set rubine dengan harga RM 1350 sebab masa tu kedai tu buat promosi besar besaran
now set dapur ni dah siap sekali ngan kitchen cabinet
TAPIIIII
sampai sekarang aku lom masak guna dapor ini
hahahaha
laki aku cakap
buat ja la perhiasan dapur cantik awak tu
makang dalang ok makan dalang
hahahah


sebab apa aku tak masak guna dapor artis tu
sebab ni ha dapur kecilku di belakang
ko tengok je cenonet dapur ni tapi total cost nak renovate adalah RM 3500
sebab kontraktor yg buat ni tak siapkan kabinet yang aku nak
dia tinggal camni ja
jadi aku terpaksa upah orang lain untuk siapkan kerja dia
then upah lagi orang kabinet siapkan kabinet aku
sedih oh
tapi apa boleh buat
semoga Allah membuka hatinya supaya tidak terus menipu orang
haish
sakit hati mak
tapi sobar sobar

jadi kat sudut ni lah aku menggunakan dapur biasa hadiah kawen dulu
di sini jugalah tempat letaknya mesin basuh
ruang yg sgt terhad tapi cukuplah aku sorang yang nak bertenggek masak seekor diri di ruang ini
kalau laki aku masak memang boleh jadi dunia akan terbalik
sebab dia mmg tak pernah masak
hahaha

ok.cukup catatan buat kali ini
nanti aku buat huraian terperinci tentang rumah kecik aku ni
sekian
salam hormat dari aku yang dah lama tak berblog
hahaha



Isteri Incik Fahmi =p

2 comments:

Rosmawani♥ said...

Bykkkkknyerrrrr... Ros n asben bajet ciput jerrr... Hahhahahah :) salam pkenalan,,,

sisanizu said...

sy percaya..dan sy pun estimate lebih 70k..maknanya betullah lebih kurang tu..pening kepala tgh kumpul duit.

sbb rumah teres kami insyaAllah dpt CF mungkin awal thn dpn. dah siap dah skang.

even rumah apartment kami beli seblum ni pasang bende cikai je sumer(grill/lampu kalimantang/ kitchen cabinet without hanging cabinet) pun habis rm20k..apalagi rumah teres yg lebih setingkat ni.