Anda Sahabat Saya Yang Terhebat

Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 9, 2012

kembali berblogging

assalamualaikum
lama gila kot aku menyepi
haha
biasalah nak bajet retis tapi tak jadi
haha
kisahnya sebab aku punya PC kat rumah lah
baba fahmi tak pasang
satu pc aku dah bawak ke sekolah
so pc yang terbiar nie
tak dipasang kompenen kompenen nya
baba fahmi bizi sokmo

life aku sekarang ok aja
emir zhafran dah jarang sangat demam
last dia demam injek setahun hari tue
sekarang aku dah tukar babysitter zhafran
alhamdulillah
kali nie babysitter dia sangat berganda ok
alhamdulillah
Allah permudahkan jalan

aku memang balik lambat boleh dikatakan setiap hari
tak payah nak cakap lah kenapa
kang aku sakit hati
sapa yang cakap kerja cikgu nie senang
mai lah try jadi cikgu seminggu
hahaha

so bila aku ambik zhafran
BS dia dah siap mandikan dia
dah minum susu
dah pakai wewangi
dan pakai baju tidur
dan pampers pun dah ditukar
makan ko tak payah nak cakap lah
3 atau 5 kali sehari
nak nak plak
awang kenit tue mmg sukaaaa makan
so apa yang dibagi
ditelannya sahaja
haha
alhamdulillah
syukur sangat

kalau nak dibandingkan dengan dulu
zhafran selalu sangat demam
boleh dikatakan sebulan tue adalah dua bulan
sampai aku naik trauma anak demam
sekarang mmg aku disiplinkan anak aku
hari hari WAJIB sayur dan buah
pepagi sebelum hantar ke BS
WAJIB makan spirulina sebijik
si kenit tue plak kunyah macam makan epal aja spirulina tu
haha

bila petang
WAJIB makan scott emulsion kaler putih
bila aku mau
Ya Allah
hanyir okeh
tapi si kenit tue sukaaaa sangat
hahaha
alhamdulillah
semoga anak aku berkemban pesat,sehat dan bijak seperti aku
kah kah kah

progress zhafran
dah boleh berjalan taktala umur 10 bulan setengah
sekarang dah banyak bercakap
memang sebutir sebutir perkataan yang keluar
antaranya
BALL-belon pun BALL.buah mangga bulat atas tembok rumah pun BALL
asaikan benda bulat semua ball.clever zhafran!haha
NYAW-kucing.tgh tgh tidur bila kucing bunyi,dia pun ikut sama.aku ingatkan dia mengigau.haha
BABA-refer to babanya yang kurus itu.haha
ABAH-babysitternya.fesyen anak aku mmg tak suka sangat kat pompuan.tidakkah kau pelik.haha.first time hantar ke rumah BS,dia nak berkepittt aja ngan ABAHnya.sekarang kalau lalu aja kat jalan nak menuju ke rumah BS,dia akan sebut abah
NAK,TAK NAK,APA?
macam macam lagi lah.
yang pastinya vocab dia bertambah hari ke hari

cukuplah setakat ini
nanti aku hapdatekan perkembangan baru
sambut besday zhafran raya hari tu
gambar berkepuk dalam kamera
mak bonda bzi bebenau

Isteri Incik Fahmi =p

No comments: