Anda Sahabat Saya Yang Terhebat

Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, February 19, 2012

aku kembali bersiaran dari rumah sewa mewah.muahahaha

 lama nak mampos aku menyepi
bizi kemain sebab hangkut barang pindah ke rumah baru
ternyata rumah baru ini jauh lebih selesa dari rumah lama
tapi
jauh sikit nak ke sekolah
kalau dulu 7.27 baru hegeh hegeh nak stat enjin keta
kedezummmm dan 3 minit sudah sampai sekolah
tapi sekarang pukul 7 dah kena bertolak
itu pun dah 3 hari aku bertolak dari rumah pukul 7.10 pagi
haha
sampai aja sekolah
terkocoh kacah dibuatnya
:p

nak tengok rumah baru aku?
nak?
aku tau ramai yang nak tengok kan?
muahaha
aku kasi jaja ruang tamu aja
tapi seriusly rumah nie betul betul selesa dan besar
hari hari aku rasa tak sabar nak balik rumah
haha

cukup cukup memuji tentang rumah baru
alah rumah sewa aja uols
aku yang ober

kita beralih arah kepada emir zhafran
budak nie dah start solid food
sebelum nie emir memang dilatih memakan jus buah delima asli
means aku perah buah delima
dan kemain galak budak tue nganga
bila mak aku mai dari kedah
dia perah perah buah delima
dan campur ngan ebm
letak dalam botol
so mudah dan senang

sekarang aku dah cuba resepi baru
puree carot
tapi aku la bengap
hahaha
aku mula mula rebus la carrot
then bila nak blend
aku blend sekali ngan rbm
so nutrien ebm aku hilang sebab dikisar laju dalam blender
punyalah jahil bonda vogue ini
hahahaha
suppose boleh diambil sedikit air rebusan dan campur untuk diblender
aku ingat baby 6 bulan tak boleh minum air masak lagi
itu yang aku menonong je blendkan ebm
hahaha

puree carrot plus ebm baru
haha
satu lagi aku punya kesilapan adalah meletakkan anak dalam walker
nasib baik aku tau perkara ini awal
anak aku belum buleh duduk
tapi....
bila aku balik kelantan tempohari
MIL aku beria nak letakkan emir dalam walker
bila balik kedah pulak
mak aku pulak eksaited dengar emir dah boleh dalam walker
dan dia pun beli walker untuk anak aku
time ni aku belom tau keburukan walker
bila dengar cikgu kat sekolah aku explain
terus rasa macam bersalah yang teramat dalam sebab letakkan anak dalam walker sambil memberi makan kepada si semangat itu

sekarang aku dah tobat
time makan emir akan duduk atas bouncer yang dihadiakan orang kepadanya
(perlu ke mention?
hahahha

4 hari jugak aku kasi dia makan puree carrot
sekarang aku dah masak bubur
bubur diblend bersama carrot,kismis dan kurma
ditambah EBM sebagai msg dalam masakan emir
muahaha
budak semangat ini makan licin
nampak aja sudu dah nganga ko tau
itu belum disuap

selasa nie inject emir yang ke 6 bulan
berapa la berat sang anak ini
aku rasa dah 9 kgs
sebab dia sangatlah semangat!

 Isteri Incik Fahmi =p

3 comments:

Noli said...

semnagat2....mkn byk2 tau..comey bercd..hehe

Unknown said...

heheh..comel..kite pun excited sbb nak pindah rumah baru jugeee..

alyna ali said...

syok umah depa