Anda Sahabat Saya Yang Terhebat

Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Friday, November 18, 2011

rutin seorang bonda dan isteri

Aku cuti 3 bulan dengan bergaji
suppose aku dah naik kerja minggu nie
tapi disebabkan sebak nak tinggalkan anak dengan pengasuh
maka aku apply lagi cuti tambahan
:p
so aku tak payah lagi ke sekolah sampai hujung bulan doblas
heaven kan?
haha

menjadi fulltime housewife adalah best nak mampos!
serius aku tak pernah rasa se best ini
duduk di rumah
mandikan anak
iron baju suami nak ke kilang
lipat baju seminggu sekali
hahha
lepak lepak depan komputer tanpa had
menonoton tv tanpa had
sumpah ia sesuatu yang indah

kalau dulu sebelum lahirnya emir zhafran
hidup aku kalau berada di rumah adalah BOHSAN
asal suami pulang kerja
sure kitaorg akan keluar
jenjalan tak tentu pasal
lepak lepak di MCD
atau pusing pusing sekitar melaka

bila emir zhafran lahir ke dunia
its a miracle
aku jadi tak bosan langsung berada di rumah
sampaikan boleh dikatakan banyak kali jugak
aku memekak di facebook nak berhenti kerja!
:p

tapi aku tau
gaji laki aku cenciput aja
kalau gaji dia dah 10 k
memang aku dah berhenti kerja beb
yang penting mesti syaratkan kepada laki aku supaya kasi 2000 setiap bulan
untuk aku bersoping
:p
ia hanyalah angan angan mat jenin yang jatuh dari pokok kelapa sahaja
hahaha

ko tau bertapa lah aku serabut nak ke sekolah
kerja hazablah banyak
tak paham jugak aku
kenapalah sekolah aku banyak sangat kerja
sampaikan pada satu tahap
aku rasa nak jadi student semula
haha

budak budak sekarang pulak
ya rabbi
kedegilan tanpa batasan
sepanjang aku mengajar
tak pernah aku bagi kerja sekolah
aku tau
menyakitkan hati aja
budak budak bukan nak buat

itu yang menyebabkan hati aku gundah gulana kalau nak ke sekolah
tapi...
azam tahun 2012 akan bermula pada 31/12 ini
haha

maka....
satu haribulan satu dua ribu dua belas
masuklah aku ke sekolah
dengan 1001 perasaan
cewah!
haha
 budak kecik ini sudah mengubah kehidupan baba dan bonda
hehehe

Isteri Incik Fahmi =p

2 comments:

Unknown said...

camna nk slim molim klu dok umah jer wei..
kena kerja, semangat nk slim...
nnati hg bley exercise lengan hg tibai student..hak3..
tp aku pon rasa best jd fulltime housewife ni..
tp mcm hg kata gak..klu hb bg 2-3k bulan2, ok gak tu..haha

Unknown said...

haha..itu lg nk tmbhkan wktu b'kerja 9 jam..wahh sonoknye!!!blk umh nt dh x sempat wtpe,dok kt skolah tensen...relevankah itu???just wait n see jelaa...