Anda Sahabat Saya Yang Terhebat

Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, March 10, 2011

membuat pasport

 sekian lama...
sekian lama tak update
haha

akhirnya
aku mengambil keputusan
untuk mengupdate entry

fyi,aku akan ke singapore sabtu sampai isnin nie
plan nie dah lama
tapi baru terjadi setelah aku bergegas booking di tune hotel via online
kalau aku tak bergegas
maka...plan akan dicancel serta merta oleh suamiku
=p

murah rupanya di tune hotel nie
dua hari di sana baru rm 115
cheap kan?
review tentang hotel itu
akan diupdate setelah aku sampai

untuk ke luar negara
kena buat pasport
kebetulan pasport aku telah mampos awal bulan hari tue
so terpaksa renew semula

aku masih ingat
time buat pasport dulu dulu adalah berharga rm 300
untuk 5 tahun sekaligus
tapi sekarang rm 100 dah boleh untuk dua tahun
so selamat lah duit kami laki bini

prosuder untuk membuat pasport adalah begini

=sila check dulu anda buleh pergi ke obersea ke idak.ko jangna.kalau tak bayar PTPTN,sila sedarkan diri.mana tau nama anda di blacklist.aku baru bayar rm 50 sib bek lepas.haha

=sila bawak gambar kamu yang besar nampak muka seketoi
gambar yang kecik akan direjek
jangan pakai songkok kalau lelaki
sebab certain country tak benarkan kamu memakai songkok
konon konon kamu adalah al maunah
haha

=sila fotostat icsebanyak sekeping.jangan lupa bawak original ic sekali.aku adalah pembodoh.time pergi utk first time,aku adalah terlupa membawa ic.maka pak cik kurus itu telah membebel selama dua puluh minit.haha.serius aku kelam kabut sampai ic tertinggal di dalam fail di sekolah.

=kendian kamu dikehendaki melengkapkan dokumen

=tunggu number dipanggil

=buat pembayaran rm 100 dan pasport akan disiapkan dalam masa sejam.

kalau nak cepat ko datang ke imigresen pukul 2 petang ke atas.time tue umat manusia dah tak ramai.so pasport boleh disiapkan dengan cepat,mudah dan pantas!
keadaan yang tenang di imigresen melaka.
umat manusia dar surut.ini memuedahkan kerja kami :)
pak cik kurus ini sedang menunggu nombot untuk dipanggil

siap sudah :)
maka bolehlah ke obersea lepas ini :)


Isteri Incik Fahmi =p

No comments: