Anda Sahabat Saya Yang Terhebat

Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, December 16, 2010

mengandung?

 ramai yang suruh aku ke klinik
dan aku sudha ke klinik kherajaan
perghh
servis di klinik itu adalah sangat mendukacitakan
sombong dan tidak mesra pelanggan

aku nie dah la jarang ke klinik mahupun hospital
jarang benar aku sakit weih
so..tadi aku adalah GERUN
dah la dengan tidak mesra pelanggan
dan terus aku berkata kepada sang suami yang tinggi lampai

"confirm kalau mengandung saya akan beranak di private!"

dan dibalas pula

"memang!saya pun sokong,kita guna kredit kad nanti bila beranak!"
(perlu ka mention kredit kad?) hahaha

kau tengok betapa laki aku pun terasa tidak efisien mereka membuat kerja dan melanggan patient

kendian nurse explain yang kalau pregnant belom boleh trace

at least next week on 21 nie bersamaan hari selasa

so dia cakap jugak bahawa it depends on hormon

kalau hormon kau tinggi

maka sehari lewat period dah dapat trace

jadi...dia suruh jugak aku procees dengan UPT

dan hasilnya adalah NEGETIF

TATAPI....

yang jaga lab tue pun suruh aku re check again by next week

sekiranya ada rejeki

nampaklah ia dable line

:)

TATAPI

naluri mak mentua aku mengatakan aku adalah pregnant

siap suruh aku minum air zam zam

haha

aku malas la kan nak overeksaited

sebab result next week baru valid dan sohih gitu

so far

aku sedang menjaga makanan

dan tadi....

aku telah membeli...

 asid folic sebagai persediaan awal
UPT sebanyak dua untuk check next week
kalau dah dabel line
terus nak buat buku fink
dan sebotol B complex untuk tok ketua selaku laki den
nak tambah berat badan mamat tue la
 kasut
sebab semua kasut aku yang ada semua tinggi tinggi belaka
oh ya
22 nie aku akan zasss ke cameron highlands
suka suka
nie lah rupanya asid folic
bagi yang jakun macam aku
kecit aja rupanya asid folic nie
haha
aku dah telan sebijik tadi

jadi...
kesimpulannya...
doakan yang baik baik belaka untuk aku
kalau dabel line alhamdulillah
maka berpantanglah aku di dalam bulan puasa yang sangat mulia
=p
kalau satu line
maka usaha lagi
deknon tak kesah
korang kesah?
haha

update : dah masuk 12 hari lewat period.sekian

Isteri Incik Fahmi =p

3 comments:

mommychaa said...

Salam im tasha...hai. awk im agree bout service di klinik kerajaan (even im a gvmnt servants) mereka sgtlah garang. hahaha...takdernye berlembut. u noe wat?last two days i gi kinik swasta near my house. i asek pening. then bila doc dah wat urine i sah pregnant!!!! i cuma lmbt period sehari jek. tpi result sungguh pntas. i dah kawin lme gak 8months...hurm then doc bgi gak asid folic. my due date on august 21. hehehehe...
care to now more read & follo me at my blog at http://sharemyloves.blogspot.com/
daaa u!

Hasnah said...

Aminnn hopefully ada dah ;)

shima said...

tak yah p klinik kalau nk test peknen ke tak dulu.just wat upt sendiri je kat umah..dh tu br p klinik..ku pun g klinik swasta je nk kompem.. dh cukup 3/4 bulan br p klinik gomen bukak buku pink..