Anda Sahabat Saya Yang Terhebat

Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Monday, November 1, 2010

halal and haram in Islam

suami aku sangatlah mementingkan logo halal

slogan bagi menjawab entry di atas

suami saya bukan ustad
malahan bukan pak haji
dia hanya student biasa
hahaha

TETAPI
suami saya sangat TEGAS dalam membeli barang barang makanan
yang mempunyai logo HALAL
di supermarket mahupun di hypermarket

kalau kami bersoping barang dapur
perkara pertama harus dirujuk adalah status HALAL
kalau tiada tanda atau logo halal
pastinya suami aku akan meletakkan semula barangan atau makanan tersebut

ya!
itu merupakan tindakan yang paling bijak
ko bayangkan kalau kita makan makanan yang tidak halal
atau kita still blur blur ayam belanda tentang makanan tersbut
dan makanan tersebut dihadam oleh perut kita
seterusnya menjadi darah daging kita
oh tuhan~
pastinya sesuatu yang tidak baik akan berlaku
aku tanak bagi contoh di sini
tetapi hanya memberi peringatan kepada kamu semua

kalau hendak membeli sesuatu barangan especially makanan
sila pastikan ada TANDA atau LOGO HALAL
so kalau nak cek barangan atau makanan yang hendak dibeli atau sudah dibeli
anda boleh ke pautan di bawah
klik sahaja link di bawah ini
http://www.halal.gov.my

aku hanya sekadar berkongsi
sebagai umat Islam
wajib kita memilih makanan yang HALAL
semoga info ini dapat dikongsi bersama

"renung-renungkan dan selamat beramal"

Isteri Incik Fahmi =p

No comments: