Anda Sahabat Saya Yang Terhebat

Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Saturday, October 23, 2010

percayalah bahawa perkahwinan itu terlalu indah :)

ini adalah berdasarkan pengalaman
sejak kawen
aku rasa hidup aku cukup lengkap
mempunyai suami yang memahami
bertanggungjawab
dan tidak cerewet langsung
baik dari segi makan atau sebaliknya
syukur~

part yang paling indah
kalau ko pergi mana mana
kamu adalah HALALAN TOYYIBAN
pergi tengok wayang
pergi window soping
pergi membeli barang
semuanya halal

kalau ko deting di tepian pantai
rumah aku dekat kan dengan pantai
sapa pun tidak mampu menghalang
sekarang ko tau la kan
malam malam aja
ade je manusia tengah berdeting
part yang best
siap berjanji hidup semati
gelak gelak
kengonon bahagia
haha
aku ngan laki aku
hanya memandang mereka dari jauh
pastue tersenyum sinis
haha
part yang tak tahan
mereka masih remaja okay!
baru nak kenal erti cinta

sedih pun hado
sebab masih mentah kan
buatnya kena tangkap khalwat
naya sesado ko tau
dah la pantai itu sangat golap
kiterang yang dah kawen pun tak berani
kang mai nya tsunami
kelaut lah korang
hahaha

ok ok
berbalik tentang perkahwinan tadi
dulu time aku bujang
bila wekend konpom aku akan mati kutu
sebab tak ada benda nak dibuatnya
memang macam cacing kepanasan ko tau
tapi sekarang
wekend rasa macam
oh weekend ya
sudah lupa kata weekend

sebabnya aktiviti aku sudah terisi
nak nak pulak bertemankan suami di sisi
ahaks~

kalau ko pergi bercuti
senang lenang mak inang aje ko buleh tempah hotel
even itu adalah hotel bajet
apa nak takut
surat nikah gedabak bosau aku heret ke ulu hilir
ahaha

cuti sekolah nanti
kami dah plan
nak ke bukit merah
buat kali ke 2
ko tau kan hari tue aku kemain semangat nak hanimun
sekali theme park tue tutup
siut aje
kali nie
aku akan pastikan
aku dapat bermain air di sana
dengan sepuas hati
haha
hanimun buat kali ke 2
ohyeh

 kepada rakan2 seperjuangan
nikmat oh bila kawen
banyak ko dapat belajar melalui perkahwinan
perkahwinan ini adalah satu elemen yang sangat suci
terpulang kepada anda untuk mencorakkan keluarga kecil anda

macam aku
aku suka memasak
dan suami aku jugak suka makan di rumah
rather than makan di luar

sibuk macam mana sekalipun
memasak mesti menjadi keutamaan
itu antara salah satu pengerat kasih sayang
:)

kedua
aku banyak berdikari
dan dari kecik aku memang berdikari
so bila dah kawen
aku tidak bergantung 100% kepada suami
banyak aku buat sendiri
tugas laki aku hanya BUANG SAMPAH
yang lain lain semua aku handle
even memandikan suami sendiri
pun aku buat
:)
 kadang kadang
suami aku ada jugak membantu
contohnya
kelip kertas exam budak2 nie
sambil aku memasak di dapur
hehe

pastinya
aku harap
rumahtangga kami akan kekal bahagia
sampai akhir hayat
doakan aku!

 Isteri Incik Fahmi =p

3 comments:

.: an :. said...

sweetnye! rase smgt nk siapkn wedding preparation ni! huhu...

cik senah said...

perghhh..! bab bagi mandi suami tue yg tabik spring tuee..! si suami cuma buang sampah jaa..? ish2.. beshnyaaaa.. :)

p/s : ermm.. tp, bg cik senah.. golongan suami ni tak leh bg manja sangat2.. satgi.. time kita sakitt.. hah! mula lah kelupoq tatau buat apa.. biaq bg depa besa masuk dapoq.. blajaq masak ngan kita.. bkn apa.. kita nie bkn nak sehat slalu.. ada hari kita demam kaa..tak larat mangkit nak masak utk diri sndiri.. at least si suami dapat masak buboq nasik kat kita ka (jadik arr kann..?).. tak dak lah si suami p rendam maggi dalam ayaq hangat pulak bg kita yg demam ni makan.. hehehe (betoi dak?)


jgn maghah nohh.. cik senah cuma bg pendapat dan tulong2 peringat ja..meskipun cik senah belom kawen lagik (insyaallah next year). kiranya.. pesanan2 td tue.. utk cik senah sendiri jugak arr.. ahaksSS!

said...

ni yg tak sabaQ nak kawen nih
hehehehe