Anda Sahabat Saya Yang Terhebat

Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Monday, October 4, 2010

kekok dan mencabar

kekok sungguh bila bukak blog
sebab dah lama tak membuat bebelan terhangat di sini
minggu lepas super duper bizi
mentua aku dok ngan aku selama 2 minggu
tambah ada baby
pastue kena pindah rumah
kena kemas rumah
kena mengajar
kelam kabuts dengan mengajar
dan jumaat plak zass balik kelantan
ntah kali berapa aku asik kelik kelate
pastue semalam baru sampai melaka
kong kalikong terus

hari nie mood masih mamai semai
laki aku kong lagik
buat kali kedua
sampai ngaga mulut ko tau
punya la hazab letih minggu lepas
aku pun fenat gilas babas
tapi aku tak bleh nak baring
sebab rumah dah macam rumah hantu
bersepai sana sini barang

petang nie misi mengemas rumah
supaya cantik seperti tuannya jugak
=p

ko nak tau kisah aku di sekolah?
gilas mencabar oh
tadi baru aku rotan sedas pelajar femepuan yang sangatttt kurang ajar
menyirap darah manis haku nie
sekali termenyesal plak haku
tapi bila fikir balik
aku rotan sebab nak mengajar
supaya dia jadik femepuan yang ada budi pekerti

ko tau sepanjang dua minggu aku mengajar
aku telah guna high notes
habis pitching aku yang paling kuat sekali
pastue nyaring
mujur aku nie suara kuat
kalo idak
mampos kena buli ngan student

kekdahnya
cikgu cikgi sini dah pesan
supaya tegas dengan diorg
apa lagi
aku gunakan suara kuat lantang high notes
semua yang ada utk bercakap di dalam kelas

senang aja kekdah yang aku guna
sekali cakap
still bising
dua kali cakap
aku suruh berambus dari kelas
formula berkesan ko tau
ramai takuit ngan aku
hahaha

mengajar budak budak kampung
then pelajaran hazab lemah
tak reti membaca even dah form 2
hoho
sangattttlah mencabar
bagi latihan
langsunggg tak geti nak buat
buat ayat pun lemah
dan even ayat BM pun sengattt lemah
membuatkan aku rasa nak pitam seketika
haha
tapi aku galas sebagai amanah
aku try la kasi formula berkesan buat mereka

nak tau mcm mana aku buat?
aku gunting keratan sotkobar
then aku kasi 7 minit utk derang membaca

ko nak tau
ada student aku yang tak pernahhhh baca sotkobar?
agak agak kalo korang dengar jawapan dia
nak fengsan tak?
aku sikit lagi nak tumbang ko tau
haha
over

cabaran guru sekarang sangatlah dasat
kalo ko tak kental
bek resign ajo
haha
mencabar beb
bukan macam dendolo
rotan ke hape ke
still ok
ini rotan ke hape ke
langsung tak dihiraunya
makin kojaqqqq ada lah
dasat woh!

sekian laporan aku di sekolah tadi
letih gila kau

Isteri Incik Fahmi =p

No comments: