Anda Sahabat Saya Yang Terhebat

Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 24, 2010

ramadhan yang menguji kesabaran aku

dah lama tau aku tak memarah dalam blog nie
ini hari bom atom mau meletup
aku nie sejak sejak kawen
susah woo nak marah
ntah hormon jin jadian mana ntah masuk dalam badan aku
tapi hari nie
jin tue dah keluar
mungkin ke PARAM lagaknya
=p

alkisahnya...
korang tau kan aku nie part time tusyen
dah nama part time
kira hari sabtu and ahad aje la aku kerja
oh ok
then untuk payment bulan lepas
ada la RM 450
aku dah cakap dengan owner tue
yang aku nie tak nak checque
aku nak cah money
dia pun agree

so on sunday
aku pun mintak lah kan duit tue
dia bagi hanya RM 150
balance dia cakap petang ahad tue masuk
aku pun nodded aje lah
macam ok la kan
sebabnya dia nak bank in balance petang tue

malam ahad tue aku sms
dah masuk belom duit haku
dia cakap
belom
lepas tarawikh nak masukkan
aku pun cakap ok

then semalam aku bajet dia dah masukkan la duit aku
hari nie semangat la aku
pukul 2 memekak sudah suruh laki aku siap
sebab banyak agenda nak buat kan esok
hari nie dengan niat asal nak terminate streamyx
nak pergi amek barang2 nak buat kenduri iftar esok
nak beli barang2 untuk masak iftar esok
nak ke param beli juadah

sekali bile check
baki anda ialah 68.02
aserehe lah kan
aku nie dengan laki aku sikit punya semangat kan nak ke hulu hilir
sekali dia belom masuk
cer kobayangkan perasaan aku ketika itu
sikit lagi ko tau nak bertukar jadi kambeng hitam jadian
=p

dan dan la kan kol
tanya dengan nada yang sangat baik
dia cakap
jap lagi anak saya akan masukkan
coiii la kan

sekali aku pergi lah rumah kawan aku
melepak kejap
amek barang2 nak kenduri esok
dan sms dia tanya
dah masuk ke belom
dia cakap DAH
oh ok fine

dalam hati ada taman
aku pun menonong ke BSN nak amek duit
sebabnya TM net tue dah dekat ngan BSN tue
sekali check
baki anda ialah 68.02
very the ---- lah kan
kang aku mencarut tak sedap pulak kan

then aku sms lagi
dah masuk ke belum duit saya
saya langsung tak ada duit
tolong bank in kan

dia reply
saya dah masukkan
guna online
coiiii lagi lah kan aku
menyirappp darah aku ko tau
dah la melaka hari nie panas
lagi panas la hati aku

kami ke bank islam pulak
dah dokek yo ngan param
then aku check lagi sekali
tak ada jugak
RM 300
aku nie niat nak buat kenduri
nak jamu 25 orang makan esok
buleh tak fahami aku
aku tolong mengajar
ko tolong la kasi payment cepat sikit

ko bayangkan....
aku mengajar bulan lepas
payment baru dapat pada 21 hb hari tue
lama kan?

aku nie tak keje
aku nie bukan ada duit
ko running pusat tusyen
ko jaga la kebaikan cikgu cikgi sane
payment tue cepat2 lah bayar

hari tue sebelum kawen macam tue jugak
check salah tahun
ko bayangkan
anak dia boleh tulis tarikh 23.3.2008
bodoh tak?
tahun 2010
boleh tulis tahun 2008
lama oh aku kena tunggu dia nak bank in duit

aku bukan apa
sakit hati kot
gaji orang macam lambat nak bayar
kalau macam tue
bek tak payah running pusat tusyen
biar aku je handle
senang
=)

aku nie dah senarai barang nak beli bahan bahan nak masak
laki aku pun eksaited dia lain macam
sebab nak buat kenduri esok
duit tak masuk
macam mano?
geram haku...
kalau aku kambeng hitam
dah lama aku telan ko ngan anak beranak ko hidup hidup
pastue aku curik duit keuntungan pusat tusyen ko
baru puas hati aku
noktah

Isteri Incik Fahmi =p

No comments: