Anda Sahabat Saya Yang Terhebat

Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 20, 2010

kehidupan aku setelah bergelar isteri mithali

wah wah wah
tajuk kau puan shalin
sungguh tak bleh blah
haha

kehidupan setelah aku berkahwin
mmg totally different!
(dengan muka yang cukup konpiden)

sementara tunggu keputusan posting
hidup aku penuh cabaran
haha
sebab apa?
ada tiga sebab

pertama : bangun bangun tido
kena fikir
nak masak apa?
nak masak apa?
nak masak apa?
rutin setiap hari

kedua : berat aku telah "ternaik" berkilo kilo
setiap hari
dengan penuh stress
tertanya tanya
"macam mana mau kuruskan badan?"
macam mana?
macam mana?

ketiga : ahlamak..baju sang suami belom digosok
biar lah t shirt pun
tapi aku tetap nak iron
sebab nampak kemas
semart serta bergaya gitu
kendian..
ahlamak..baju belom di basuh

ketiga tiga faktor di atas
menyebabkan hati aku gundah gulana sekejab
haha

jadiknya
bila stress mula menjelma
aku terus buka buku
yang kawan aku hadiahkan time kawen dulu
FYI,aku suka membaca
tapi tgk mood

dulu time kecik kecik
ayah aku siap kurung aku dalam bilik
sbb nak suruh aku membaca
di humbannya aku di dalam bilik
dan bagi banyak buku
supaya aku membaca
sebab tue bila dah besar
dah terbiasa untuk membaca
didikan maut ayah aku dulu gamaknya
=p

buku tue bertajuk "murabbi cinta"
penulis dia Hasrizal Abdul Jamil
website dia
www.saifulislam.com
korang boleh ketik di website dia

banyak info berguna
dalam buku nie
penulisan yang sangat santai
tapi menusuk jiwa
u got what i mean?

dulu ustaz nie pernah tulis buku
aku terima nikahnya
aku belom sempat untuk grab buku tue
insyallah
kalau ada rejeki lebih
nak jugak aku beli
bukan rugi pun beli buku
lagipun untuk santapan rohani

credit to google

yang pakai tudung tue aku ok
yang lebai tue sang suami
hahaha
over kau shalin
*-*


Isteri Incik Fahmi =p

No comments: