Anda Sahabat Saya Yang Terhebat

Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, July 13, 2010

akhirnyaaa....aku kembali berblogging semula.haha

sekarang aku berada di bumi bersejarah
mengikut suami di sini
rumah sewa dua tingat dah siap kemas
sumpah tak best bila rumah bertingkat
sbb kan..
kalo malam2 aku akan zikir zikir ke telinga sang suami
teman aku naik atas
haha
takut beb
kalau siang aku tak takut
siap konpiden je naik tangga
ke tingkat atas
haha

len kali sang suami cakap
nak sewa rumah kena setingkat
senang
tak perlu aku nak zikir zikir dulu kat telinga dia
supaya teman aku
pabila daku ketakutan
haha

rumah besar gedabak
tapi barang ilek kosong
apa pun tadak
haha
biasalah
orang baru nak memulakan hidup kan
aku tak kesah pun
tapi aku kesah
kalau tetamu datang
haruslah bersila sampai lengoh sendi kan?

bila hidup macam nie
baru tau erti kehidupan sebenar
bermula dari bawah
dan bila nanti sudah berada di atas
jangan lupa satu masa dulu kita pernah berada di bawah
so..kita lebih menghargai kehidupan sebenar

bagi aku
ok aja
tapi ssang suami la
kesian tengok aku
sipi sipi mahu mati kebosanan
dia pergi kelas
aku macam biasa
melakukan tugas surirumah
sampai kreok kreok bunyi tulang
disebabkan osteporesis
haha

so
sang suami ambil keputusan
beli broadband untuk aku
aku macam...
takder lah teruja sangat
haha
tapi syukur la
sbb sang suami memahami
eceh~

bila ada broadband
harus lah bangun aje tido
siapkan sarapan
salam sang suami
sang suami kiss kiss
tata dari jauh
bila dia dah hilang dlm jelebu
terus aku meloncat naik on PC
dan terus on FB
haha

pukul 12 dapor harus berasap
sbb pukul 1 sang suami habis kelas
fenat ok bila sang suami pulang
bukan merungut
tapi kenyataan
haha
buatkan air
masak
makan

kalau dulu idop bujang
sorgaaaaa
sbb aku nie ada simtom malas
kadang tue sampai tahai maksimum
malas gila nak buat apa
tapi bila dah kawen
harus lah rajin
dan kadang2 overdose pulak rajin tue
haha

tapi enjoy la hidup aku selepas kawen nie
baru tau macam mana susahnya menguruskan rumahtangga
nie belom kerja
kalau dah kerja nanti
perghhh
hanya mahani mengenal manikam
haha

sebab tue dalam islam
setiap kebajikan yang kita buat untuk suami
masyallah banyaknya pahala
nak dapat pahala free
ikhlaskan hati dalam menjaga kebajikan suami
aku pegang ajaran itu sahaja
kalau fenat
baru mintak tolong sang suami
"bang tolong urut kaki"
"bang tolong garu belakang"
hahaha
sang suami tau aku fenat
dan dia turutkan sahaja
bagus bagus

jadi
para isteri sekalian
jom menjaga kebajikan suami
haha
baca dalam nada mcm "jom masuk u"

till then...


Isteri Incik Fahmi =p

2 comments:

Mia-Ina said...

ms awal perkahwinan ni la nak dimanjakan..tp manja bertempat akan suami..hehe

♥ sha ♥ said...

wah wah selamat suda ye shalinz. baru2 hidup berdua ni mmg sempit sikit. nak kena ngumpul duit beli brg itu inilah, perabot lagi kan