Anda Sahabat Saya Yang Terhebat

Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Friday, May 7, 2010

bizi

 ingat mudah jadi chekgu?
owhhh
tidak sama sekali
kalau kau cakap kerja cikgu benda yang paling mudah
owh~
pada aku tidak

bukan senang untuk mencorakkan budak
pada zaman global ini
sungguh dasat
tugas guru mcm ibu bapa
ko kena sayang mereka
didik mereka
dan at the same time ko akan jadi bes fren mereka

aku jenis yang agak la mesra pelajar
cewahh
haha
so ada satu kes
aku handle bab cintan cintu
budak tue cakap
cikgu,macam mana nak rapatkan hubungan ape ntah
aku dah tak hengat

then aku panggil dia ke bilik guru
dan cerita perkara yang sebenar
owh~
aku cakap
tak salah kalau nak berkawan
tapi make sure pelajaran kamu makin naik

seronok pulak menyelesaikan masalah remaja
ye la
at least dia berani nak cerita
ada lagi budak nakal
aku kaunseling kan dia sikit
zikir2 sket kat telinga dia
degan kata2 motibasi

dan next week
aku mau jumpa dia lagi
bagi lagi nasihat
dan dia skrang kalo jumpa aku
pasti akan bgtau segala masalah

seronok juga pengalaman mengajar di sini

dan aku akhiri entry ini
dengan.....



sebeban buku yang hendak ditanda

dan....



 sebeban modul untuk di tanda

sekian

terima kasih

minggu depan lagi sekali hari guru

1 comment:

kay kamal said...

if u have me as a student u will hate me! lol..keje mmg haram TAK PERNAH siap.. lagi rela berdiri atas meja tga2 pns..

alasan: da tau nk wat byk kali nape..

i was so egoistic mase kat skolah dulu..haih~