Anda Sahabat Saya Yang Terhebat

Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, May 25, 2010

9 hari lagi :)

hazab lama aku tak update diary chentaku inibukan apa uolls
bz sesado
nan ado rehat
walau secebis cuma

last week
hantar adik aku ke UIA
ish
teringat kenangan masa masuk UIA dulu
nyanyi lagu "matric song"
baiah
lectures
dan tak tahan
sit for exam
english and arabic
perghh
letih2 tue kena plak sit for exam
mmg menguji kekentalan otak kau

so dua dua anak mak aku dah berjaya
yes!
ada sedikit perasaan bangga uolls
bukan apa
tangan mak aku yang berurat kental
dah menghasilkan produk yang sangat HEBAT


aku bukan datang dr keluarga yang senang
apatah lagi diulit kemewahan
susah nak dapat duit
mak ayah kena berniaga siang malam
sampai orang caci maki keluarga aku
tak layak untuk bermewah
tak layak nak beli barang2 branded mcm mereka
heh~
ada aku kesah?

dah lama aku hidup susah
so bila aku kerja
dan bergaji
haruslah aku mengejar kemewahan pulak
dah lama aku hidup dlm keadaan kekangan duit
so its time for me to buy what i want
same goes dgn majlis aku
ada jugak kata kata nista
yang berdesing telinga kalau dengar
tapi aku?
tetap tak kisah!

cakap senang
aku yang melalui keperitan hidup
bermula dari bawah
sangat menghargai apa yang aku buat
i know what i do
i know what should i do

aku nak kawen
nak amek port
kengkonon sayangkan aku
selama aku belajar di UIA
tak ada duit
pernah mereka bertanya?
owh~
bila aku nak kawen
pasal duit yang nak ditanya
heh!
sudah terlambat ok
harap maklum

mak ayah aku so sporting
x ada masalah
bukan ker perkahwinan itu
dan keredhaan itu terletak di atas bahu mak ayah?
yang nak sibuk2 hal aku kenapa?
manusia manusia

engkau juga ada anak
pasti satu hari nanti anak kau akan berkahwin
ketika itu
di saat itu
baru kau tahu perasaan kau mcm mana
what u give u get back
so wait and see

anak beranak mak aku sudah pun berjaya
mak aku pun lepas nie dah boleh hidup senang
aku tau apa yang aku nak buat
tak payah nak uruskan hidup aku
ckp aku tak bagi duit
eh~
takkan aku nak bg duit kat mak aku
aku nak kecoh satu dunia

tak kan aku nak pergi berjalan jalan
bawak mak ayah aku
nak heboh seluruh pelosok kampung
owh~
thats not me

so....
tahniah kepada mak aku
pengorbanan mak aku sungguh dahsyat

selepas aku bergelar isteri nanti
akan aku revise kan
mcm mana nak atur
dan uruskan hidup aku
dan yang paling penting
mak ayah aku
serta mak mertua aku

aku berazam
menjadikan mak mertua aku
mcm mak aku
mcm mana aku sayang mak aku
mcm tue jugak mak mertua aku

aku tak anggap perkahwinan nie
akan menghalang karier aku
membalas jasa mak ayah aku
no!
aku tau bakal suami aku mcm mana
so...usah diragui dengan pilihan tepat aku
dan tak payah susah susah nak masuk campur hal aku
kau uruskan aja kehidupan kau
dan keluarga kau

sesungguhnya kami dr golongan susah
tak ada apa apa
tapi dengan didikan mak aku
doa dan restu dar parents aku
membuatkan kami dua dua berjaya
syukur!
noktah...

Mrs Fahmi To Be =>

4 comments:

Mia-Ina said...

dr awl hg akhir mia baca coretan ni. 1 kesimpulan yg shahlina tekankan adalah restu kedua2x phk dlm menjayakan ms depan..betul tak?hehe

wah dh nk dekat tu shahlina.

ShalinzZ85 said...

mia-ina:heheheh..panjang tue coretan shalin..sanggup mia-ina bace yerk.hehehe..yer,apa yang kite buat emsti kena ada redha dari parents,baru maju hidup.

fikaryna said...

wah, dah dekat..shalin jaga diri tau..

n kata2 org..buang jauh2 dalam longkang..

yg pntg..kita ikhlas pd parents kita x kisah bagi duit atau jaga mereka dgn penuh kasih syg ker..

my note said...

kadang-kadang org di sekeliling ite hanya taw mengkritik tanpa melihat sapa diri ite sebenarnyer...,restu dari kedua ibu dan bapa adalah penting dlm idup ite sebagai seorang anak.... Biarkan la apa yg org hendak kata, sesungguhnya.. sapa la ite untuk mengatakan dosa dan pahala...

all the best to shalin, I know you coz a friend will always support when ever u'r down or happy...