Anda Sahabat Saya Yang Terhebat

Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Sunday, February 7, 2010

Sedikit peringatan buat kita yang sering LUPA

KENAPA AKU DIUJI?

• Surah Al-Ankabut ayat 2-3

•Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan:"Kami telah beriman", sedang mereka tidak diuji lagi?
Dan sesungguhnya Kami telah menguji orang-orang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang
yang dusta.

KENAPA AKU TIDAK MENDAPATKAN APA YANG AKU
IDAM-IDAMKAN?

• Surah Al-Baqarah ayat 216

• Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.

KENAPA UJIAN SEBERAT INI?
• Surah Al-Baqarah ayat 286

• Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya.

RASA FRUSTASI?
• Surah Al-Imran ayat 139

• Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (derajatnya), jika kamu orang-orang yang beriman.

BAGAIMANA AKU HARUS MENGHADAPINYA?
• Surah Al-Imran ayat 200

• Hai orang-orang yang beriman, bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersiap siaga (di perbatasan negerimu) dan bertaqwalah kepada Allah
supaya kamu beruntung.

BAGAIMANA AKU HARUS MENGHADAPINYA?
• Surah Al-Baqarah ayat 45

• Jadikanlah sabar dan shalat sebagai penolongmu. Dan sesungguhnya yang demikian itu sungguh berat, kecuali bagi orang-orang yang khusyu',

APA YANG AKU DAPAT DARI SEMUA INI?
• Surah At-Taubah ayat 111
Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mu'min, diri dan harta mereka dengan memberikan surga untuk mereka.

KEPADA SIAPA AKU BERHARAP?
• Surah At-Taubah ayat 129

• Cukuplah Allah bagiku; tidak ada Ilah selain Dia. Hanya kepada-Nya aku bertawakal

AKU TAK DAPAT BERTAHAN LAGI!!!!!
• Surah Yusuf ayat 87

• dan jangan kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya tiada berputus asa dari rahmat Allah, melainkan kaum yang kafir.

Surah An-Nisaa' ayat 86

• Apabila kamu dihormati dengan suatu penghormatan, maka balaslah penghormatan itu dengan lebih baik, atau balaslah
(dengan yang serupa). Sesungguhnya Allah
memperhitungkan segala sesuatu.

Terima kasih kepada Tuan Blog ini

Peringatan untuk kawan kawan : Dalam menulis BLOG kita tak tau sapa yang membaca BLOG kita,jadi bila bila masa sahaja orang boleh membuat apa sahaja yang mampu mereka lakukan.Jadi nasihat aku,berhati hati ketika menulis BLOG.

Aku dah DELETE semua entry entry aku sebelum ini.Insyallah aku akan lebih berhati hati dalam menulis BLOG dan kalau korang amek sources dari mana mana,jangan lupa nyatakan sumber yang korang dapat tue,then sometimes kita juga boleh di HACKED oleh pakar pakar dalam bidang nie.Maka,berhati hati yer

Aku bukan manusia sempurna dan tidak dapat memuaskan hati semua orang.Tapi sebagai insan yang banyak kelemahan dan TELAH membuat kesalahan yang besar,maka aku dengan ini memohon maaf sekali lagi secara terbuka kepada sesiapa yang telah terasa hati dengan aku.Percayalah,bila kita keadaan marah,kita tidak dapat mengawalnya tapi tujuan aku tidak sesekali ingin menjatuhkan maruah sesiapa.SUMPAH DEMI ALLAH

Yang baik sesungguhnya datang dari Allah dan yang buruk itu datang dari diri aku sendiri.Aku bukan sengaja dan tidak sedikit pun ingin melukakan hati sesiapa dan berjuta kemaafan aku pohon kepada pihak yang terlibat

Ingin aku nyatakan dengan tegas sekali lagi,aku pohon berjuta kemaafan kepada pihak yang terlibat yang telah membaca blog aku dan entry itu sebenarnya telah di HACKED. 

Doakan semoga segalanya selamat,kawan kawan doakan aku yer

No comments: