Anda Sahabat Saya Yang Terhebat

Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 26, 2014

malam yang hening

 bismilahirahmanirahim

dah dua malam aku kena stay back
menanda sambil berkerut kerut kepala
tentang PT3 ni
mana satu kepentingan
mula mula baca macam ayat tu kepentingan
dua kali baca ayat tu plak macam langkah
dah sudah
camna aku nak bagi markah
wah
cabaran guru pada masa kini
apa jua tugas atau dasar baru
memang kena pikul amanah
kalau tak sia sia tetiap tahun
aku dok nyanyi lagu hari guru
"apa yang kami janji,tunai tetap kami tunaikan"
 wah
sungguh bermotivasikan
hihi

line malam ni sama taraf dengan garden snail
ini sebab terpengaruh dengan cerita turbo la ni
dah hari hari sebelum tidur
anak aku mesti nak tengok citer siput
aku dah sampai boleh hafal jalan cerita
hahaha

punyalah aku lama gila tak update
hari ni 16 orang ja view blog aku
hahahah
nampak nau cam penulisan aku dah suam suam kuku
hahahah
tak pa
aku tulis bukan nak suruh orang baca
aku tulis untuk kepuasan diri
so kalau aku tadak di dunia yang fana ini
sekurang kurangnya hampa tau
aku pernah berblog
"emo pulak"
ni gara gara hari hari mengikuti perkembangan MH17 la ni
mau tak emosi
memang dugaan besar buat negara kita
dan dugaan besar buat ahli keluarga
sesungguhnya Allah sebaik baik perancang
he knows the best when he created something
kita sebagai hama Allah
kena redho dan terima takdir Allah

hari hari mesti aku akan search tentang MH17
dan membayangkan diri aku
sekiranya aku berada dalam flight tu
apa yang aku buat pada masa tu
aku cuba letakkan diri aku dalam situasi tersebut
memang takut
sebab kita tak expect langsung kan ada kes dasat macam tu

minggu ni aku sangat bizi
rabu adalah last untuk submit PT3
then continue dengan siapkan laporan PLC
then sambung marking untuk trial SPM
tadi plak dapat tau
selasa next week kena observe english ngan orang PPD
sampaikan jiran sebelah meja aku tegur
"hang kalau free,free and easy sungguh,tapi kalo bizi,memang betoi betoi bizi"
ahahahah

sapa cakap kerja cikgu senang
tak
penuh dengan amanah dan tanggungjawab
kena pikoi sebaik mungkin
sebab apa
sebab aku nak keberkatan dalam pekerjaan aku
macam mana aku ajar anak orang
macam tu aku nak orang ajar anak aku
dengan cara bersungguh sungguh

bila dah jadi cikgu ni
banyak pengorbanan yang kena tempuh
duit osah dikira la
printer aku tu dah jadi mcm mesin fotostat
nak beli kertas kena guna duit sendiri
tapi takpa
insyallah ganjaran menanti di akhirat
moga moga pekerjaan aku ni menjadi saham akhirat untuk aku
yang kerdil ni
:p

last week aku bertugas
sorang budak menangis takmau p klinik
dah aku ngan kawan aku terpaksa bawak juga dia
sbb suspek macam apendiks
bila dah sampai klinik kerajaan
terus kena refer ke GH
budak tu anak yatim
mak tak ada transport
jadi aku ngan kawan aku terus hantar ke GH
dari pukoi 11 pagi sampai la pukoi 3ptg
tanpa claim apa apa
cikgu mana boleh claim
melainkan ada kursus atau mesyuarat
mesti diiringi dengan surat
aku nak habaq bahawa tugas cikgu bukan semudah yang disangka
pengorbanan
komitmen
kena tinggi

wah aku
bajet cam baik plak
ahahah

sekadar berkongsi
tak salah khen?
ehehehe

satu lagi bila jadi cikgu
sebelum mengajaq tu
memang kena stadi dulu
pagi tadi tiba tiba pegawai PPD mai
dia tanya aku
what do u teach for today
nasib aku memang baik
sbb smlm aku mmg dah prepare siap siap bahan untuk present tense
bahan tu mmg sangat membantu budak
dan bila aku tunjuk bahan yang aku mengajar tu
dia cakap okay
nasib baik
buatnya aku hanya guna chalk and talk
apa aku nak spekong
hahaha

dan buat pertama kalinya bulan ni
aku cakap english
hahahaha
orang tu memang spekong ja
gile ko
takkan aku nak cakap kedah
memang dasarrr sangat
kalau aku jawab dalam bahasa kedah
contohnya dia tanya
"do u have any problems regarding your lesson plan"
kata la tadi aku jawab
"ada tapi tak tau nak habiaq camna."
hahahahah
mau aku kena pelempang boya
hahahah
tapi tak aih
aku dengan buat buat konfiden nya membalas semula speakong dia la
"i teach the second last class and they are quite noisy.so for my three period, i feel so blur what to teach them bcoz im non optionist"
wei hebat dak aku?
hahahahah
gile ko
aku ni major sejarah
p mengajaq english
tak ka tersasar
kot mana pun
aku dah ajaq english 4 tahun dah
tapi aku hanya berani ajaq form 1 sahaja
hahahah

sekian sahaja perkongsian aku kali ini
esok aku akan menulis lagi
esok tajuk lain pulak
mana tau kot kot esok aku terbukak hati nak ajaq hampa grammar
hahahah



Isteri Incik Fahmi =p

No comments: