Anda Sahabat Saya Yang Terhebat

Perkahwinan kami

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 18, 2011

benarlah sorga itu di bwh tapak kaki ibu

hari nie sekolah as usual
tapi!
agak tertekan dengan rombakan jadual
masih mengajar 28 waktu seminggu
lelah yang tidak terkata
tapi ikhlaskan hati
sebab aku benar benar cintakan kerjaya ini

sekarang aku berasa macam nak demam
oh!
aku jarang sakit uols
bila rasa diri tak sehat
rasa nak menangis
sebab camna aku nak ke sekolah
kalau tak sehat
pasti tak bersemangat
bila tak bersemangat
pasti tak bleh nak mengajar
dan marah sama students
ekekeke

benarlah kata orang
cabaran ibu mengandung memang dasat
aku kan dok biasa lasak aktif bagai
bila mengandung
banyak aktiviti jadi terhad
sebagai contoh
tak bleh nak kuar soping atau jalan jalan lebih dari pukul 9 malam
sebab tepat 9 malam
mata aku konpom nak pejam

kedua
petang pun rasa nak tidoq
hish
tak penah aku tidoq petang kau
selalunya aku akan buat apa apa
contohnya memasak
tapi sekarang semuanya terhad
amat terhad

aku agak beruntung sebab tak uwek uwek
kalaulah aku uwek buwek
lagi hazab aku rasa
gelap duniaku sebentar
so aku amek sebagai kesimpulan
Allah itu hebat
masing masing bahagian
dia dah nyatakan

patutlah sorga di bawah tapak kaki ibu
bertapa lelahnya seorang ibu mengandungkan anaknya
harap2 anakanda ini menjadi insan yang mulia
bukan saja taat kepada kepada bonda dan babanya
tapi kepada perintah Allah taala
doakan perjalanan mengandung aku lancar

sekian luahan dari hati insan yang rasa nak demam ini
tima kasih

 Isteri Incik Fahmi =p

1 comment:

harzharun said...

hurm...br terasa perasaan seorang ibu kan...